Jeśli chcesz aby ubiór pracowników w Twojej firmie był spójny z identyfikacją wizualną firmy, to powinieneś zainwestować w odzież z nadrukiem. Trzeba jednak przemyśleć dokładnie jak odzież ma wyglądać i z jakich elementów powinna się składać.

Charakter pracy

Nie ulega wątpliwości, że odzież powinna być dostosowana do rodzaju wykonywanej pracy. Na szczęście przekrój rzeczy dostępnych w ofercie firm zajmujących się wykonywaniem odzieży firmowej jest tak duży, że bez trudu znajdziesz odpowiednie propozycje. Najczęściej spotykane opcje to odzież dla pracowników wyższych szczebli, odzież biurowa, odzież dla pracowników fizycznych, w tym pracowników produkcji, odzież dla pracowników hoteli i lokali gastronomicznych, a także odzież dla sprzedawców i pracowników mających kontakt z klientem, czy też hostess i promotorów. Niekiedy wystarczą koszulki z własnym nadrukiem dla firm, które są tanie i łatwe w wykonaniu, czasem potrzeba o wiele więcej nakładów finansowych i czasu na zaprojektowanie odzieży. Opracowując dress code dla pracowników można połączyć odzież firmową z indywidualną garderobą pracowników. Do jednolitych elementów mogą należeć koszulki, a w elegantszej wersji koszule z nadrukami lub haftami, połączone z innymi elementami prywatnej garderoby pracowników. To pozwoli im na zachowanie indywidualizmu i dobranie takich fasonów i krojów odzieży, które są dla nich najlepsze, a jednocześnie pozwoli na ujednolicenie wyglądu pracowników.

Jakość

Przy wyborze odzieży firmowej trzeba zwracać szczególną uwagę na jakość. Priorytet to materiały wysokiej jakości, które nie będą się mechacić, spierać, blaknąć, gnieść i pozwolą na łatwe utrzymanie stroju w czystości. Równie ważna jest jakość nadruków. Trzeba też pomyśleć o wygodzie pracowników. Odzież nie może krępować ruchów, musi też zapewniać komfort termiczny w miejscu wykonywania pracy. Oczywiście odzież firmowa musi też być dopasowana do pracowników, nie może ich ośmieszać, poniżać, sprawiać, że będą wyglądać wyzywająco lub nieestetycznie.